פיקארו גיוס והשמה להייטק
חברת השמה להייטק | השמה לחב' סטארט-אפ | השמת מתכנתים | השמת  תוכניתנים | חיפוש עבודה בהייטק

   logo1
השמה להייטק | חיפוש משרותסקר שכר | קבוצת אזטק   אזטק  פיקארו גיוס והשמה להייטק  מאיה מיקור חוץ וייעוץ

 



enter

join

jobesearch
תחום
אזור גאוגרפי
מילת מפתח
employer
תחום
תפקיד
השכלה
שליחת קורות חיים מהירה
friens-banner

 

rss

twitter

linkedin

facebook

YouTube

ממליצים עלינו

טיפים לשימוש במדיה החברתית לגיוס עובדים ולמיתוג מעביד

בלוג פיקארו

אנחנו בפיקארו למדנו במהלך הזמן להנות מפירות העבודה שלנו ברשתות החברתיות. מבחינתינו יש 2 אפקטים מרכזיים לעבודתינו- הראשון (טווח קצר) איתור מועמדים רלוונטיים למשרות אליהן אנחנו מגייסים. השני (טווח רחוק) מיתוג מעביד. הטיפים הבאים מיועדים למעסיקים המעוניינים לקצור פירות כתוצאה מפעילות ברשת. נשמח לחלוק איתכם קצת טיפים, הכל מבוסס על ניסיוננו האישי ועל התרשמותינו על סמך הרבה ניסיון ותהייה ברשתות החברתיות (בעיקר לינקדאין ופייסבוק):

 

  1. הסוד הוא בתוכן. תמיד להעלות תכנים שיעניינו את המועמדים הפוטנציאליים ואת העובדים שלכם: למשל: סרטונים ברשת על אירועים שקיימתם, בעמוד הפייסבוק של החברה לקרוא למועמדים פוטנציאליים לשאול שאלות בוידיאו בלוג, לקבוע מועד לוידיאו צ'ט שאלות ותשובות בנוגע לסיכויי קבלה לעבודה בחברה: לא להסתפק בפרסום משרות בלבד או בתוכן שיווקי מובהק!!!
  2. לאנשים קל להתחבר לאנשים על בסיס עניין/ עבר משותף- לכן, צרו פרופיל מלא, שימו תמונה, פרטו את כל מקומות העבודה הקודמים, פרטו את המוסד בו למדתם וכדומה.
  3. צרו חיבור וטראפיק בין הלינקד אין למדיות חברתיות אחרות שיש לכם בהן פרופיל/ עמוד לינק לאתר החברה (וגם לינק לבלוג, לטוויטר לפייסבוק וכו'), בחירת עיסוק לפי מילות מפתח רלוונטיות, Summary - שיחת המכירה שלכם, להכניס כתובת מייל לפניות במקום בולט.
  4. מקום מצויין להעברת מסרים בלינקד אין: "דיונים" בקבוצות- נשלח לכל חברי הקבוצה, "שורת סטאטוס" בלינקד אין- מעדכן את כל ה- Contacts שלכם
  5. האם לפתוח קבוצה בלינקד אין? האם לפתוח חברה?
    • חברה - יש אפשרות למועמדים לעקוב, מועמדים פוטנציאליים, יבדקו מי עובדי החברה, סטטיסטיקות, המשרות תחת החברה (ב- Careers) הן בתשלום.
    • קבוצה - יתרון: קל לפתוח, חיסרון: יש צורך לתחזק בשוטף. אם כבר פתחתם קבוצה ואתם המנהלים שלה, עליכם להשתתף בדיונים, לתת יחס אישי לחברים, ולפתוח דיונים מעניינים. פרט מעניין הוא שניתן לשלוח דיוורים לחברי הקבוצה בתדירות שנקבעת על ידי כל אחד בקבוצה. כמו כן,  פרסום המשרות בלינק אין הוא חימני. יש להדגיש שוב, שהרעיון הוא יצירת תכנים מעניים שיתרמו לחברי הקבוצה. 
    • יש לשאוף להרחיב ככל הניתן את הקשרים שלכם. בסופו של דבר מדובר בחשיפה גדולה יותר. הוסיפו לכרטיס הביקור שלכם את כתובת הלינקד אין, תכתבו במקום בולט בכרטיס שלכם בלינקד אין.
  6.  הצטרפו לקבוצות מקצועית בלינקד אין- אתם יכולים לפנות ישירות לכל מי שחבר באותה קבוצה
  7. תתייעצו עם מחלקת השיווק האם לפתוח קבוצה בפייסבוק או עמוד אוהדים. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות עבור הארגון
  8. עדיף לא לפתוח עמוד בפייסבוק או קבוצה בלינקד אין אם לא יהיה לכם זמן לתחזק אותו. קחו בחשבון שתצטרכו להגיב למועמדים פוטנציאליים (שזה בעצם כל אחד...), וכל מי שישאל בבמות אלו משהו, או יעלה דיון כלשהו. אבל אם בחרתם כן לפתוח- תחזקו אותם בתבונה
  9. כדאי להשתתף בפורומים נוספים, למשל פורומים ב"תפוז". ביחרו שם משתמש כמו "דנה מרד", באמצעות התכנים אותם תתרמו לדיונים, תוכלו לשמש כשגרירים של החברה שלכם. בנוסף: ניתן להכניס קישורים בבלוגים ובפורומים בתנאי שהקישורים, התגובות וההודעות יהיו רלוונטיות לבלוג / פורום שבו אתם מעלים הודעה. נימוס הוא חלק מכללי המשחק באינטרנט.
  10. התנהגו לפי כללי ההתנהגות הבלתי כתובים של הרשת- לפני שאתם מתחילים להעלות תכנים, קודם תקשיבו לאיך אנשים מדברים, באיזה אופן מתנסחים. רק אז תתחילו בפעילות
  11. יחסי תן- קח ולא קח- קח- אל תצפו רק לקבל. תמיד גם תיתנו- העניקו לקוראים תכנים מעניינים, תהין אדיבים, תמיד תענו לאנשים שפנו אליכם...
  12. תכנים ברשתות חברתיות נחשבים לאמינים, כי אנשים מקבלים אותם דרך חברים שלהם. מנפו עובדה זו והשתמשו בעובדי חברה להעביר את המסרים שלכם.
  13. יש לגוון בסוגי התוכן שאתם מעלים: תמונות, וידיאו, טקסט...
  14. יש לתרום לדיונים, השתתפו בדיונים, צרו תוכן מעניין!! היו סבלניים, את הפירות אתם תקטפו בשלב מאוחר יותר...

תפנו לעצמכם זמן ותגייסו סבלנות רבה שכן השימוש ברשתות חברתיות לגיוס עובדים לא מניב תוצאות במיידי, ויש  לעשות זאת כעבודה שוטפת. כדאי "לטייל" ברשתות החברתיות, להגיב, לתרום לדיונים ולהראות נוכחות לא מאיימת, לא משווקת, אלא נוכחות רצויה שתורמת במשהו לדיונים המתנהלים.

 
cv btn
howmuch
friends
new-employer
rgister