פיקארו גיוס והשמה להייטק
חברת השמה להייטק | השמה לחב' סטארט-אפ | השמת מתכנתים | השמת  תוכניתנים | חיפוש עבודה בהייטק

   logo1
השמה להייטק | חיפוש משרותסקר שכר | קבוצת אזטק   אזטק  פיקארו גיוס והשמה להייטק  מאיה מיקור חוץ וייעוץ

 



enter

join

jobesearch
תחום
אזור גאוגרפי
מילת מפתח
employer
תחום
תפקיד
השכלה
שליחת קורות חיים מהירה
friens-banner

 

rss

twitter

linkedin

facebook

YouTube

ממליצים עלינו

גיוס עובדים ושיווק ברשתות חברתיות – הכצעקתה? חלק שני

בבלוג הקודם דיברתי על פתרונות ישימים לגבי גיוס עובדים ומיתוג מעסיק ברשת על ידי מחלקות גיוס בארגונים.

וכעת שאלה: לנשות/ אנשי הגיוס מבין הקוראים/ות: האם אתם מודעים לתפקיד המכריע שלכם בשיווק הארגון שלכם לעולם החיצון ובעיקר למועמדים פוטנציאליים? קחו בחשבון שמי שירצה ללמוד לגבי הארגון שלכם בין אם מדובר במועמד פוטנציאלי ובין אם מדובר בלקוח פוטנציאלי ילמד על כך דרך עמוד ה- Careers באתר החברה, דרך פרסום המשרות שלכם במקומות אחרים, דרך עמוד הפייסבוק שלכם, דרך מה שכתוב על החברה ב- Company בלינקדאין.

 

לכן, כדאי שתשקיעו מחשבו מה המסר המרכזי שאני רוצה להעביר למועמדים פוטנציאליים לגבי הארגון? למה שאדם ירצה לעבוד אצלנו? (זה יכול להיות מספר דברים: בזכות האנשים הסופר חכמים שעובדים אצלנו, בזכות היכולת לקדם את הקריירה ולנהל אותה נכון אצלנו, בזכות האווירה המדהימה בחברה... וכו')

 

המסר המרכזי שהגדרתם- צריך לעלות בקנה אחד עם כל התכנים שתייצרו כפי שמניתי לעיל (עמוד המשרות באתר החברה וכו'...) המסקנה הברורה היא: שלא ניתן עוד להתעלם מהקשר ההדוק בין המטרות של מחלקת הגיוס לבין המטרות של מחלקת השיווק. לשתי המחלקות מטרה ברורה להגדיר ולקדם את מיתוגו של הארגון.

על סמך המסקנה הזו, קצת נתונים לגבי פרויקטים של שיווק עסקים במדיה החברתית.

  

בסקר של מכון Brand Science Institute בגרמניה, נבחנו 562 אנשי שיווק בלמעלה מ- 50 חברות ב- 12 מדינות באירופה, במשך 7 חודשים

 

התוצאות פורסמו ב- 23.8.10 ועלה מהם שרוב הפרויקטים של קידום במדיה החברתית נכשלו- למה?

  • ל- 87% אין אסטרטגיה ברורה לשיווק במדיה החברתית.
  • רק 7% הפנימו את חשיבות האינטרקציה אונליין עם לקוחות.
  • רק ל- 27% היתה הבנה של צרכי הלקוחות, ואיזה תוכן הם מחפשים.
  • המדידה של הצלחת הפעילות במדיה החברתית נמוכה פי  3/
  • 91% לא ניהלו נכון את התקציבים, ולא הגדירו אותם נכון מראש.
  • ל-87% היו ציפיות מראש שלא תאמו את המציאות.

 

מה המסקנות שנוכל להסיק:

אם ארגונכם החליט לקיים קמפיין ברשתות חברתיות בין אם הקמפיין מטרתו לקדם את מיתוג המעסיק ובין אם הקמפיין מטרתו לקדם את מיתוג הארגון בעיניי לקוחותיו יש לעשות זאת בכמה שלבים:

הראשון: הגדירו מראש מה אתם מצפים להשיג כתוצאה מהקמפיין. הציפיות צריכות להיות ראליות

השני: התוו אסטרטגיה ברורה לקמפיין:

  • הגדירו מה המטרות?
  • מי קהל היעד?
  • מה התכנים שמעניינים את קהל היעד?
  • באיזה רשתות חברתיות נמצא קהל היעד שלנו (פייסבוק, טוויטר, לינקד אין, דה מרקר קפה וכו'...)? מה עושים המתחרים שלנו (בלוג? פייסבוק?)
  • מה התקציב לקמפיין?
  • מי אחראי לקמפיין- מחלקת הגיוס? מחלקת השיווק? הספקים? (חברות השמה- ראו חלק ראשון של פוסט זה, אולי נרצה לשכור שירותיו של אדם שיכתוב לנו את התכנים. אולי נרצה לגייס פנימית איש SMM- Social Media Marketing? וכו'...)

תיצרו דיאלוג אמיתי עם קהל היעד מי שהגיב על התכנים שלכם מצפה לתגובה!! היו תגובתיים, תענו תשובות דיפלומטיות ועל פי המטרות שנקבעו לקמפיין, תענו גם למי שמשמיץ את הארגון או המוצרים-חשוב להישאר דיפלומטיים. כדאי להתייעץ לגבי האחרון עם המחלקה המשפטית ועם דובר החברה.

ולבסוף- מדדו את ההצלחות שלכם. ניתן באמצעות ה- SEO שלכם, או כל דרך אחרת לחישוב ה- ROI.

 
cv btn
howmuch
friends
new-employer
rgister