פיקארו גיוס והשמה להייטק
חברת השמה להייטק | השמה לחב' סטארט-אפ | השמת מתכנתים | השמת  תוכניתנים | חיפוש עבודה בהייטק

   logo1
השמה להייטק | חיפוש משרותסקר שכר | קבוצת אזטק   אזטק  פיקארו גיוס והשמה להייטק  מאיה מיקור חוץ וייעוץ

 



enter

join

jobesearch
תחום
אזור גאוגרפי
מילת מפתח
employer
תחום
תפקיד
השכלה
שליחת קורות חיים מהירה
friens-banner

 

rss

twitter

linkedin

facebook

YouTube

ממליצים עלינו

גיוס עובדים ושיווק ברשתות חברתיות – הכצעקתה? חלק ראשון

השבוע הוזמנתי להרצות בכנס שיועד לנשות משאבי אנוש. הנושא שלי היה "גיוס מועמדים באמצעות רשתות חברתיות". נרגשת מגודל המעמד התחלתי להיערך למשימה. אלו מביניכם שמכירים אותי, בוודאי יודעים שאני מתאפיינת ביסודיות, או יש לומר יסודיות יתר. ("יסודיות" אגב, היא השלב ההתפתחותי הבא של מי שניחנה ב"חרשנות" כסטודנטית...) מייד ישבתי על האינטרנט וקראתי בערך את כל החומר שבנמצא מהארץ ומארצות הברית בנושא זה.

Aztek-GRP_102למען הגילוי הנאות, כאשר אני נכנסתי לתפקידי כמנכ"לית פיקארו לפני שנתיים חברתי לפרק זמן קצר לגילה גדעון, חברה, אישה יקרה, ומומחית למיתוג עסקי ברשתות חברתיות. גילה סיפרה לי בעיניים נוצצות על תחום הרשתות החברתיות והנושא מאוד קרץ לי. הכריזמה של גילה, וכושר השכנוע שלה הובילו אותי להאמין שמדובר בתחום החם הבא, ושאם אתה לא שם אתה לא קיים.
בארה"ב כולם מדברים כבר שנים על הצורך של מחלקות גיוס שונות לעשות שימוש בכלי המדיה החברתית לצורך גיוס עובדים: בין אם מדובר ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק והלינקד אין, בין אם מדובר בסרטוני יוטיוב, ובין אם מדובר בבלוגים (כמו הבלוג הזה בדה מרקר...) כמובן שלארץ העיסוק בנושא זה הגיע באיחור אופנתי.
השימוש במדיה חברתית לצורכי גיוס עובדים יכול להיעשות בשני מישורים:
  • הראשון: איתור מועמדים מתאימים ברשת החברתית (למשל בלינקד אין).
  • השני: פעילות ברשת במטרה לקדם את מיתוג המעסיק של הארגון.

בכדי להשיג את השני יש צורך במספר שלבים. שלב ראשון: הגדרת המטרה שלנו: מה נרצה להשיג כתוצאה מפעילות במדיה החברתית? האם נרצה לחזק את התדמית שלנו כארגון שכדאי לעבוד בו? האם נרצה לייצר במה לעובדים שלנו עצמם ולחזק את תחושת השייכות שלהם... וכו'

 

שלב שני: יצירת אמירה מאוד ברורה "למה שמועמד פוטנציאלי ירצה להצטרף לארגון שלנו"? את האמירה הזו והמסר הזה נרצה לקדם בבמות השונות דל המדיה החברתית

שלב שלישי: השקעת משאבי זמן ביצירת התכנים הרלוונטיים האלו והעלאתם לרשת.\

האם הפעילות של מחלקת הגיוס במדיה החברתית היא חינמית?

לגבי יצירת מיתוג מעביד

לא צריך להיות גאון כדי להבין את הפרדוקס. מצד אחד מדובר בפלטפורמות חינמיות ולכן לכאורה, פעילות במדיה חברתית חוסכת לנו כסף. מצד שני- מדובר האחד ה- Time Consumers הגדולים מאלו שתוכלו להעלות על דעתכם.

 

פעילות במדיה חברתית לא יכולה להיות "לפעמים". מצב עדיף הוא שלא נפעל במדיה חברתית, מאשר מצב בו נפעל, אבל נגיב באיחור של כמה ימים לפוסטים ותגובות של גולשים (או מועמדים פוטנציאליים) שנכתבו כתגובה לתכנים שהעלינו. או במילים אחרות- תחת המשאבים שבדרך כלל מצומצמים של מחלקות גיוס בארגונים, ותחת הלו"ז הצפוף והמשימות הבוערות היומיומיות המרובות, קשה לי להאמין שהרצון לפעול להשגת מיתוג מעסיק ברשת הוא אכן ישים אם יוגדר כמשימה בלעדית של מחלקת הגיוס בארגון.

 

מתוך סקר קצר שערכתי, עולה שמעטים הארגונים שיכולים לייעד אדם במשרה מלאה או מעבר לכך ליצירת מיתוג מעביד ברשת. אלו שעושים זאת הם בדרך כלל חברות ענק (אינטל לדוגמא). חוץ מהם, רוב הארגונים פשוט מזניחים את הנושא.

 

לגבי איתור מועמדים ברשת וגיוסם

מאחר ואנחנו בפיקארו מקדישות זמן רב לאיתור מועמדים ברשת – או במינוח הלועזי: ""Sourcing- אני יודעת ממקור ראשון כמה זמן מצריכה המשימה הזו. המון!!!! לכן ברור שאם נחשוב בצורה ריאלית על המשימות היומיומיות הבוערות האחרות של מחלקות גיוס בארגונים, ברור שמעטים יהיו אלו שיצליחו להקדיש זמן לעניין...

 

אז מה עושים?

לגבי מיתוג מעביד ברשת- הדבר הנכון יהיה לחבור למחלקת השיווק בארגון (שבדרך כלל התקציבים וכוח האדם שלהם יהיו גדולים מאלו של מחלקת הגיוס) ולפעול במשותף להשגת המטרות אותן הגדרנו.

 

לגבי איתור וגיוס מועמדים באמצעות רשתות חברתיות כנראה שלמחלקות גיוס אין באמת את המשאבים לעשות זאת לבד. ובכל זאת- זו עדיין לא סיבה מספיק טובה לוותר על היתרונות של גיוס מועמדים ברשת. הרשת מאפשרת לנו לאתר לא את המועמד הזמין ביותר (בניגוד לפרסום מודעות דרושים) אלא את המועמד המתאים ביותר, זה שמגיע מהחברות המתחרות שלנו, זה שעדיין עובד, זה שעונה בדיוק על מה שאנחנו מחפשים.

 

לשם כך בדיוק- יש חברות השמה- שאיתור מועמדים כאלו הוא הביזנס העיקרי שלהן. פנו לאותה חברת השמה שעליה אתם סומכים ואפשרו לה לעשות את עבודת האיתור ברשת עבורכם...

 

אילו שינויים יהיו בעולם הגיוס בעולם ה- Web 3.0? ימים יגידו. אני כבר סקרנית....

הפוסט הבא שלי יהיה החלק השני של אותו עניין- קצת נתונים לגבי הצלחות מהעולם בפרויקטים של מיתוג ופרסום במדיה החברתית, וכן-  טיפים כיצד לגרום לזה לעבוד טוב אצלנו.

 
cv btn
howmuch
friends
new-employer
rgister